Mød Kit, Heidi og Helene

Hos Bruun Rasmussen har vi stadig åbent og står til rådighed, uanset om det drejer sig om indlevering, vurdering, afhentning eller helt generelle spørgsmål. Mød tre af vores medarbejdere, som her fortæller lidt om hverdagen i auktionshuset lige nu.

Heidi, Kit og Helene har alle tre deres daglige gang i Bruun Rasmussens domicil i Nordhavn – hør dem fortælle om, hvad de gør for, at du som kunde får en god oplevelse, når du handler hos os i denne tid. 

Mød os i drive-in og få en vurdering

I vurderingsskranken i Sundkrogsgade kan du møde Kit Saugsted, der er vurdereringsekspert.

Her kan alle få vurderet deres genstande. Det kan være alt lige fra kunst, antikviteter og samlerobjekter til møbler, ure og smykker. 

Normalt kan du komme ind hos os og få dine genstande vurderet i skranken. På grund af Corona, foregår vurderingen lige nu udenfor på vores parkeringsplads og med god afstand – vores såkaldte drive-in. Ofte kan vi give en vurdering med det samme. Andre gange tager vi genstandene ind til nærmere undersøgelse. Alle kan komme forbi, hvis de har noget, som de mener, kunne være interessant at få vurderet.

Vi møder hver dag en masse forskellige mennesker og oplever et hav af interessante genstande i vores drive-in vurdering. Det kan være alt lige fra arvestykker og antikviteter, som kunden har fundet på et loppemarked, til designklassikere og malerier af verdensberømte kunstnere. Ingen dage er ens, og hver dag er en mulighed for at tilegne sig ny viden, hvilket gør det til en fantastisk spændende branche at være i.”

Kit Saugsted

Vurdereringsekspert

Få dine genstande vurderet af vores eksperter

Heidi Schophuus Jensen er vurderingsekspert i afdelingen for Varia, som dagligt tager imod alt lige fra musselmalet porcelæn og mahogniure til russisk kunst, asiatisk keramik og engelsk sølvtøj. 

Vi oplever i øjeblikket, at flere benytter sig af vores onlinevurdering, da det ikke kræver, at de møder op hos os fysisk. I stedet kan kunden sende billeder og en beskrivelse af genstanden til os, hvorefter vi foretager en vurdering. Det har været en rigtig fin løsning for mange. Vi kører også ud på vurderinger for eksempel i forbindelse med vores Bredgade-auktioner.

Vi ser desuden, at rigtigt mange både sælger og køber på vores Direkte Auktion. Det smarte her er, at man som sælger ikke behøver at transportere kunstgenstandene ud til os. Man kan beholde dem hjemme hos sig selv for derefter at sende dem af sted direkte til købere.”

Heidi Schophuus Jensen

Vurderingsekspert i afdelingen for Varia

Har du spørgsmålet, finder vi svaret i Kundeservice

Helene Starup sidder i Bruun Rasmussens Kundeservice, hvor hun hjælper en bred vifte af kunder med alt lige fra information omkring en bestemt genstand eller kunstner til, hvordan man indleverer eller afhenter sine varer eller afgiver et bud. 

Vores fornemste opgave i kundeservice er at sætte os ind i kundernes behov, så de føler, at de får svar på deres spørgsmål. Normalt kan man komme ind og snakke med os i Nordhavn, men lige nu tager vi imod alle henvendelser per telefon, email eller i vores drive-in. 

Vi har forskelige auktionstyper – Traditionel Auktion, Netauktion og Direkte Auktion – så henvendelserne kan variere utroligt meget. Er det første gang, du skal handle på auktion, har du måske brug for lidt personlig vejledning til, hvordan man afgiver et bud på de forskellige auktioner. Andre ringer ind for at spørge til en bestemt kunstner eller en genstand, de har forelsket sig i. Andre igen har brug for at vide, hvordan de opretter en onlinevurdering. Vi hjælper selvfølgelig også, hvis du har praktiske eller logistiske spørgsmål angående fx fragt, tekniske udfordringer – og alt derimellem! Det skal allerhelst være ”convenient“ at være kunde hos os, så vi gør alt, hvad vi kan for, at du som kunde er glad og tilfreds og føler dig godt behandlet.” 

Helene Starup

Kundeservice

For yderligere information, kontakt os venligst:

8818 1111 · info@bruun-rasmussen.dk