Privatlivspolitik

Bruun Rasmussen Kunstauktioner A/S (Virksomhedsnummer: 25472020), Indregistreret hjemadresse: Nørgaardsvej 3 · 2800 Kongens Lyngby, (“BRK” eller “vi/os/vores”) bestræber os på at beskytte og respektere dit privatliv.

Som de fleste virksomheder er BRK i besiddelse af og behandler oplysninger om vores kunder og andre personer, som har kontakt med os, eller som måtte være interesseret i nogle af de servicer, vi tilbyder (samlet kaldet ”Servicer“). Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan vi indsamler personoplysninger, og hvordan vi anvender disse oplysninger. Den angiver det juridiske grundlag for dette og de rettigheder, du har i forhold til den måde, dine oplysninger anvendes på.

Hvis du giver os samtykke til, at du må kontaktes af Bonhams-koncernen, kan andre dataansvarlige i Bonhams-koncernen anvende dine personoplysninger til at kontakte dig. Du finder en liste over dataansvarlige i Bonhams-koncernen i afsnit 1 i denne privatlivspolitik, “Hvem er vi”. Du kan til enhver tid meddele, at du ikke ønsker at modtage en sådan kommunikation.

 

Denne privatlivspolitik omfatter:

1.  Hvem er vi;

2.  De personoplysninger, vi indsamler;

3.  Hvordan vi indsamler personoplysninger;

4.  Hvordan vi anvender de personoplysninger, vi indsamler/brug af ‘aggregerede’ oplysninger;

5.  Hvordan vi holder dine personoplysninger sikre;

6.  Hvem der har adgang til dine personoplysninger;

7.  International overførsel af oplysninger uden for EU / EØS;

8.  Hvordan vi holder dine oplysninger ajourførte/hvordan du kan kontakte os;

9.  Hvor længe vi opbevarer dine personoplysninger;

10.  Dine rettigheder;

11.  Særlige rettigheder for personer bosiddende i Californien

12.  Supplerende privatlivsoplysning til personer, der er bosiddende i Californien; samt

13.  Ændringer til denne privatlivspolitik.

1 Hvem er vi

BRK udgør en del af Bonhams-koncernen (‘Koncernen’).  Listen over andre virksomheder i Koncernen findes nedenfor. BRK er primær dataansvarlig i henhold til EU’s databeskyttelseslovgivning.  

Adskillige andre Bonhams-selskaber kan også være ansvarlig for dine personoplysninger, afhængig af hvor du har kontakt med os:


Hvis du har kontakt med os i EØS, kan følgende virksomheder også være ansvarlige for dine personoplysninger:

Bonhams 1793 Limited (Virksomhedsnummer: 04326560), Indregistreret hjemadresse: Montpelier Galleries, Montpelier Street, SW7 1HH, London.

Bonhams Credit Limited (Virksomhedsnummer: 05092005), Indregistreret hjemadresse: Montpelier Galleries, Montpelier Street, SW7 1HH, London.

Bonhams GMBH (Virksomhedsnummer: HRB102178), Indregistreret hjemadresse: Maximillianstrasse 52, 80538 München.

Bonhams France SAS (Virksomhedsnummer: 500 772 652 RCS PARIS), Indregistreret hjemadresse: 4 rue de la Paix, 75002, Paris, France.

Bonhams (Europe) SA (Referencenummer i handelsregistret: 08615/1997), Indregistreret hjemadresse: Rue Etienne-Dumont 10, 1204 Genève.

Bonhams Auctions Ltd (Virksomhedsnumme: 569475), Indregistreret hjemadresse: 31 Molesworth St, Dublin 2, Ireland.

Bukowski AB (Indregistreringsnummer 556434-1369) PO Box 1754, 11187, Stockholm Sverige.

Bukowski Oy Ab (Virksomhedsnumme: 0906523-0), Indregistreret hjemadresse: Mastgatan 4-6, 00160 Helsingfors, Finland.

Cornette St Cyr Maison de Ventes SAS, (Virksomhedsnummer: 443 390 869 RCS Paris), Indregistreret hjemadresse: 6 Avenue Hoche, 75008 Paris, France.

Cornette de St Cyr SA (Virksomhedsnumme: 0847969248), Indregistreret hjemadresse: 89 Chaussee de Charleroi, 1060 Saint-Gilles, Belgium. 

Patina Classics Limited (Virksomhedsnummer: 11281872), Indregistreret hjemadresse: Montpelier Galleries, Montpelier Street, SW7 1HH, London.


Hvis du har kontakt med os i Monaco, kan følgende virksomhed også være ansvarlige for dine personoplysninger:

Bonhams SAM (Handelsregisternummer: 92 S 02808), Indregistreret hjemadresse: Le Beau Rivage, 9 Ave d'Ostende, MC 98000, Monaco.
 

Hvis du har kontakt med os i Asien, kan følgende virksomhed også være ansvarlige for dine personoplysninger:

Bonhams (Hong Kong) Limited (Virksomhedsnummer: 1426522), Indregistreret hjemadresse: Suite 5801, 5804-06, Central Plaza, 18 Harbour Road, Wanchai, Hong Kong.
 

Hvis du har kontakt med os i Nord- eller Sydamerika, kan følgende virksomheder også være ansvarlige for dine personoplysninger:

Bonhams & Butterfields Auctioneers Corporation (Delaware virksomhedsregistreringsnummer: 3002993), Indregistreret hjemadresse: 160 Greentree Dr Ste 101, Dover, Kent, DE 19904.

Skinner Auctions LLC (Delaware virksomhedsregistreringsnummer: 6664926), Indregistreret hjemadresse: The Corporation Trust Company, 1209, N. Orange Street, Wilmington, DE 19801, Newcastle, som handler under navnet Bonhams Skinner.

 

2 De personoplysninger, vi indsamler

Vi kan indsamle, anvende, opbevare og overføre forskellige former for personoplysninger om dig; vi har grupperet disse oplysninger som følger:

Identitetsoplysninger: omfatter dit navn, titel, foretrukne pronomen, fødselsdato, køn, brugernavn eller lignende identificering, dokumenter med identifikation og bevis på adresse, resultaterne af kontrol af identifikation, arten af din forbindelse med en organisation, såfremt den sælgende/købende enhed er en virksomhed eller en fond, kommunikation med politimyndigheder om dig eller dit emne, din interesse i eller besiddelse eller ejerskab (historisk eller nuværende) af en relevant kunstgenstand eller andet emne.

Kontaktoplysninger: inkluderer faktureringsadresse, leveringsadresse, e-mailadresse og telefonnumre, samt oplysninger om yderligere personer, der skal tilstilles kopi af korrespondance.

Korrespondanceoplysninger: inkluderer oplysninger om din korrespondance med os.

Billeddata: inkluderer fotos og videoer (optaget af overvågningskamera).

Økonomiske oplysninger: inkluderer oplysninger om bankkonto (hvis vi skal betale dig) eller oplysninger om betalingskort eller kvitteringer for bankoverførsler (når du betaler os), resultatet af eventuelle kreditoplysninger, dit erhverv, kilden til din velstand, og om du er en politisk eksponeret person (PEP), eller familiemedlem til eller tæt forbundet med en PEP.

Transaktionsoplysninger: inkluderer oplysninger om betaling til og fra dig samt andre oplysninger om produkter og servicer, du har købt af os, nærmere oplysninger om det emne, vores servicer vedrører (samt arten af disse servicer), tillige med oplysninger om din forsikring, såfremt dit emne henstår for din egen risiko i den periode, hvor vi er i besiddelse af den.

Kredithistorieoplysninger: nærmere oplysninger om din kredithistorie.

Tekniske oplysninger: inkluderer internetprotokol (IP) adresse, dine login-oplysninger, browsertype og –version, tidszoneindstilling og lokation, browser plug-in typer og -versioner, operativsystem og platform samt anden teknologi på de enheder, du anvender for at få adgang til denne hjemmeside.

Profiloplysninger: inkluderer dit brugernavn og password, køb eller bestillinger, du har foretaget, dine interesser, præferencer, feedback og respons på undersøgelser.

Brugsoplysninger: inkluderer oplysninger om, hvordan du bruger vores hjemmeside, produkter og servicer.

Oplysninger om præferencer angående markedsføring og kommunikation: inkluderer dine præferencer, når det drejer sig om at modtage markedsføringsmateriale fra os og vores tredjemænd, samt dine kommunikationspræferencer.

Hvis du søger job, står de oplysninger, som du anmodes om at give i ansøgningen, og som er nødvendige for at vi kan overveje din ansøgning.

3 Hvordan vi indsamler personoplysninger

a.  Direkte fra dig

De fleste af de personoplysninger, vi indsamler og bearbejder om dig, kommer direkte fra dig personligt, når du er i kontakt med os, for eksempel når du:

  • besøger vores lokaler;
  • deltager i et møde med os og giver os oplysninger;
  • spørger ind til vores servicer eller aktiviteter;
  • accepterer at sælge dit emne gennem BRK eller beder os foretage en vurdering;
  • lader dig indregistrere for at byde på en auktion;
  • abonnerer på BRKs kataloger, nyhedsbreve eller andre publikationer;
  • vælger at modtage nyheder angående vores servicer eller aktiviteter;
  • vælger at modtage lignende nyheder om relaterede aktiviteter eller servicer fra vores koncern;
  • lægger indhold på vores hjemmeside eller hjemmesider for sociale medier;
  • deltager i en af vores begivenheder enten live eller digitalt;
  • kontakter os på enhver måde inklusive online, pr. e-mail, telefon, SMS, sociale medier eller post.
     

b.  Der sker automatisk indsamling, når du ringer til vores kundeservice, bruger vores telefonbudsservice, besøger vores lokaler eller vores hjemmeside eller deltager i en digital event.

Du bliver registreret, når du ringer til vores kundeserviceteam og/eller, når du bruger vores telefonbudsservice. Oplysninger om dig (såsom din IP-adresse) kan blive indsamlet, når du besøger hjemmesiden for visse virksomheder i Bonhams-koncernen.

Dit billede kan blive optaget på overvågningskamera, såfremt du besøger vores salgslokale i Bredgade i København, eller et andet sted hvor vi afholder et salg eller en event. Overvågningskameraer er nødvendige for at beskytte vores personale, kunder og andre besøgende, samt det emne, som vi sælger. Livestreaming af vores auktioner foretages, og du kan blive fanget af kameraet.

Ved sjældne lejligheder kan vi også optage film til tv i vores lokaler. Når det er tilfældet, placerer vi et skilt ved lokalet, så dette tydeligt fremgår. Vi kan også bruge en sådan film til anden markedsføring, inklusive på vores sociale medier. 

Hvis du ikke ønsker at blive fanget af kameraet, når du befinder dig i vores lokaler, bedes du meddele dette til vores kundeservice.
 

c.  Fra andre kilder

Vi kan indsamle personoplysninger om dig og/eller det emne, du besidder eller ønsker at erhverve, fra andre kilder, for eksempel:

  • hvis en kunde angiver dig som vedkommendes agent eller i anden egenskab, for eksempel hvis du restaurerer eller er transportør;
  • hvis tredjemand introducerer dig for os;
  • når vi udforsker kunstværker og/eller kunstmarkedet, og der under denne udforskning henvises til dig;
  • når dine oplysninger er offentligt tilgængelige, for eksempel hvis du er ledende medarbejder i eller faktisk ejer af en virksomhed eller dine personoplysninger kan fås hos virksomheder, som udfører kontrol af personoplysninger eller screening imod hvidvask eller andre lovovertrædelser, og/eller fra mediedækning;
  • når oplysningerne er tilgængelige på de sociale mediers hjemmesider, du anvender, for eksempel Facebook, Instagram eller Twitter. Afhængig af dine indstillinger eller den gældende privatlivspolitik kan du give os tilladelse til at få adgang til oplysninger fra disse konti eller servicer.
     

d.  Når du har givet andre organisationer tilladelse til at dele dine personoplysninger med os.

Det kan for eksempel være en virksomhed, som samarbejder med os, eller når du køber et produkt eller en servicer fra en tredjemandsorganisation.

4 Hvordan anvender vi dine personoplysninger?

Nedenfor angiver vi de former for personoplysninger, vi behandler, hvordan vi anvender dem, og det eller de juridiske grundlag, vi anvender som grundlag for behandlingen.

Ordlisten indeholder flere oplysninger om de juridiske grundlag for behandlingen af personoplysninger.

 

Formål/Aktivitet

Type(r) af personoplysninger, som anvendes til dette formål

Lovgrundlag for behandling

At registrere dig som ny kunde.

Identitet (inklusive foto-ID).

Kontakt.

Udførelse af en kontrakt.

At yde dig den ønskede tjeneste (inklusive salg, bud, vurdering, opbevaring, forsendelse, katalog-abonnement).

Identitet.

Kontakt.

Korrespondance.

Økonomisk.

Transaktion.

Udførelse af en kontrakt.

Legitim interesse.

At håndtere vores forhold til dig, inklusive besked om ændringer i vores vilkår eller privatlivspolitik, eller hvis vi beder dig om at gennemgå eller færdiggøre en undersøgelse.

Identitet.

Kontakt.

Profil.

Markedsføring og kommunikation.

Udførelse af en kontrakt med dig.

Nødvendig for at overholde en juridisk forpligtelse.

Nødvendig for vores legitime interesse (at holde vores registreringer ajourført og undersøge hvordan kunderne bruger vores produkter/servicer).

Som bevis på vores overholdelse af juridiske krav (for eksempel at gennemføre en due diligence for kunder til forebyggelse af hvidvaskning af penge, samt for betaling af afgifter og told [, og vores forpligtelse til at foretage rimelige justeringer for at tage højde for et handicap])

 

Identitet.

Kontakt.

Transaktion.

Kredithistorie.

Overholdelse af en juridisk forpligtelse.

Til at foretage registrering af emne i form af autenticitet, proveniens, og adkomst for at forhindre svig, tyveri eller andre ulovlige aktiviteter.

Identitet.

Kontakt.

Teknisk.

Legitim interesse.

Til at holde personale, kunder og besøgende, lokaler og emner i vores lokaler sikre.

Billeddata.

Nødvendig af hensyn til vores legitime interesse (af sikkerhedshensyn, for at beskytte vores personale, vores kunder og andre besøgende, lokaler og det emne, der befinder sig i vores lokaler, så disse holdes trygge og sikre).

Til at forsyne dig med oplysninger om kommende begivenheder eller de typer emner, som måske vil være af interesse for dig, samt BRKs servicer i bred forstand.

Identitet.

Kontakt.

Markedsføring og kommunikation.

Legitim interesse (til at informere vores kunder om vores forretningsmæssige aktiviteter).

Samtykke.

Til at monitorere og beskytte vores forretning og hjemmeside (inklusive fejlfinding, dataanalyse, afprøvning, systemvedligeholdelse, støtte, rapportering og vært for data).

Identitet.

Kontakt.

Teknisk.

Legitim interesse (til at drive vores forretning, sørge for administration og IT-servicer, netværkssikkerhed, samt for at forebygge svig, og i sammenhæng med omorganisering af forretningen eller omstrukturering af koncernen).

Nødvendigt for at overholde en juridisk forpligtelse.

Til at levere relevant indhold til hjemmesiden og annoncering over for dig, til at måle eller forstå effektiviteten af den annoncering, vi tilbyder dig, og til at skabe annoncering på nettet.

Identitet.

Kontakt.

Profil.

Brug.

Markedsføring og kommunikation.

Legitim interesse (til at undersøge hvordan kunderne bruger vores produkter/servicer, til at udvikle dem, til at få vores forretning til at vokse, og til at informere om vores markedsføringsstrategi).

Samtykke.

Til at bruge dataanalyse til at forbedre vores hjemmeside, vores produkter/servicer, markedsføring, kundeforhold og kundeoplevelser.

Teknisk.

Brug.

Legitim interesse (til at definere kundetyper for vores produkter og servicer, til at holde vores hjemmeside ajourført og relevant, til at udvikle vores forretning og til at informere om vores markedsføringsstrategi).

Samtykke.

Til at komme med forslag og anbefalinger til dig om varer eller servicer, som kunne være af interesse for dig og sende dig oplysninger om fremtidige auktioner og andre begivenheder.

Identitet.

Teknisk.

Kontakt.

Brug.

Profil.

Transaktion.

Legitim interesse – til kunder, som tidligere har bedt om eller modtaget servicer fra os - (til at udvikle vores produkter/servicer og få vores forretning til at vokse).

Samtykke.

Til at monitorere din brug af vores servicer, træne vores personale og forbedre din oplevelse.

Korrespondance.

Legitim interesse.

Brug af aggregerede data

Hvor data kan aggregeres (og anonymiseres), kan vi bruge disse til undersøgelsesformål uden begrænsninger. For eksempel kan vi monitorere kundernes trafikmønstre, samt brug af hjemmesiden og vores servicer og dertil hørende oplysninger, som skal optimere brugerens anvendelse af hjemmesiden og servicer, og vi kan give aggregerede statistikker til pålidelig tredjemand.

Vi har ret til at gøre dette, fordi de data, der udspringer heraf, ikke vil identificere dig personligt, og derfor ikke længere vil udgøre personoplysninger som defineret i databeskyttelseslovgivningen.

5 Hvorledes holder vi dine personoplysninger sikre?

Vi anerkender vores ansvar for at beskytte dine personoplysninger, som du betror BRK, mod at blive mistet eller misbrugt, og vi tager dette alvorligt. Vi forstår vigtigheden af at holde dine personoplysninger sikre, og vi tager passende tekniske og fysiske skridt til at sikre dem. BRK anvender en række sikkerhedsteknologier og organisatoriske procedurer som hjælp til at beskytte dine personoplysninger. For eksempel gennemfører vi adgangskontrol, bruger firewalls og sikre servere, og vi krypterer data, såsom økonomiske oplysninger, personoplysninger og andre vigtige oplysninger ved brug af Secure Sockets Layer standardkryptering. Vi sikrer altid, at kun autoriserede personer har adgang til dine oplysninger, hvilket betyder, at kun vores medarbejdere og leverandører har adgang, og at alle, som har en sådan adgang, er korrekt oplært i at håndtere dine oplysninger.

Vi har tiltro til, at vi har de nødvendige beskyttelsesforanstaltninger, som kan holde dine personoplysninger sikre. Desuden har vi de nødvendige procedurer i tilfælde af, at der sker brud, og vi vil give dig og tilsynsmyndigheden meddelelse herom, der hvor vi juridisk er forpligtet til at gøre dette.

6 Hvem har adgang til dine personoplysninger

  • Dine personoplysninger vil blive behandlet af BRK og kan også overføres til og behandles af andre selskaber i Bonhams-koncernen, som anført i starten af denne privatlivspolitik. BRK anvender og regulerer overførslen og behandlingen af oplysninger mellem selskaber i koncernen i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
  • Vi overfører ikke dine personoplysninger til tredjemand, som ønsker at bruge oplysningerne til egen markedsføring eller andre formål. Som hovedregel deler vi ikke dine personoplysninger med andre hjemmesider og samarbejdspartnere, som kan være navngivet på vores hjemmeside. Vi opfordrer dig til at gennemlæse privatlivspolitikken på andre hjemmesider, som du måske kommer til via vores hjemmeside, idet deres privatlivspolitik styrer indsamlingen af personoplysninger fra disse samarbejdspartnere.
  • Vi overfører kun dine personoplysninger til tredjemand, hvor dette er nødvendigt for at sætte os i stand til at levere de servicer, du har anmodet om (for eksempel vores bank, betalingskort-systemoperatører, fragtførere, lageroperatører, forsikringsselskaber, eksperter, som hjælper os med et vurdere ægtheden eller værdien af dit emne, eventlokationer, leverandører af fødevarer, samt udarbejdelse og distribution af kataloger og direct marketing). Disse organisationer vil kun anvende oplysningerne til at udføre de opgaver, de skal varetage, og på det grundlag, at oplysningerne er fortrolige og sikre. Nogle af disse organisationer kan være placeret uden for EØS eller uden for USA, hvis du har bopæl i USA (se venligst nedenfor).
  • Vi kan have brug for at udføre kontrol vedrørende hvidvaskning og handelssanktioner, og til det formål kan det være nødvendigt at bevare og afgive visse oplysninger om dig til de pågældende myndigheder. Dette tjener også til at beskytte mod svig og kriminalitet og til opdagelse af dette. Vi kan også få brug for at videregive dine personoplysninger til myndigheder (f.eks. den danske Naturstyrelse og den danske Erhvervsstyrelse) i forbindelse med, at vi f.eks. søger om tilladelser på dine vegne. Derudover afgiver vi kun dine personoplysninger som svar på en anmodning fra en regeringsmyndighed eller en politimyndighed, når en domstol beordrer os til dette eller som svar på en anmodning fra politiet. Dette sker først efter, at vi har gennemført en intern gennemgang og konkluderet, at den institution, der fremsætter anmodningen, har overholdt den korrekte procedure og har ret til at søge en sådan oplysning, eller hvis en sådan oplysning er nødvendig til at beskytte vores eller andres rettigheder, og som er tilladt ifølge lovgivningen.
  • Tredjemand, som leverer servicer til os, for eksempel vores postforsendelsesorganisationer og udbydere af database- og marketingværktøjer. Vi vælger vores tredjemænd som leverandører af servicer med stor omhu. Vi giver kun disse tredjemænd de oplysninger, som er nødvendige for, at de kan udføre servicer, og vi har en aftale, som kræver, at de udviser samme omhu angående databeskyttelse, som vi selv gør.
  • Tredjemand, hvis vi afholder en event i samarbejde med vedkommende. Når du registrerer dig til en sådan event, lader vi dig vide, hvordan dine personoplysninger anvendes.
  • Leverandører af analyser og udbydere af søgemaskiner, som hjælper os med at forbedre hjemmesiden og brugen heraf.
  • Tredjemand i forbindelse med omstrukturering eller omorganisering af vores drift, for eksempel hvis vi fusionerer med en anden virksomhed. I et sådant tilfælde tager vi skridt til at sikre dig privatlivets fred, og at denne beskyttes af vedkommende tredjemand.

Herudover deler vi ikke dine oplysninger med andre organisationer uden dit samtykke.

7 International overførsel af personoplysninger uden for EU/EØS

De oplysninger, du giver os, kan overføres til lande uden for Den Europæiske Union (EU) eller det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) eller til lande, som ikke er underkastet de samme databeskyttelsesregler, som er gældende i EU eller EØS i henhold til GDPR-forordningen. Vi sikrer at de oplysninger, der overføres til sådanne lande, underlægges samme beskyttelse som hvis de blev opbevaret i henhold til GDPR-forordningen; dette sker ved at kræve at alle tredjemænd, som behandler dine personoplysninger uden for EU/EØS, er underkastet en bestemmelse af tilstrækkelighed i forhold til GDPR-forordningens formål og/eller vi har, hvor det er passende, indgået databehandlingsaftale, som regulerer behandlingen af personoplysninger.

8 Sådan holder vi dine personoplysninger ajourførte

Hvis dine kontaktoplysninger ændrer sig, kan du kontakte os på privacy@bruun-rasmussen.dk

Desuden beder vi dig sørge for at give os meddelelse om ændring i dine personoplysninger, når du indgår en forretning med os.

9 Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger

Vi opbevarer dine personoplysninger så længe, det er nødvendigt for at kunne levere de relevante servicer, bogføre i henhold til kravene i skattelovgivningen samt juridiske og andre myndighedskrav, samt beskytte og forsvare os mod mulige retskrav.

Hvis du har foretaget et køb hos os, beholder vi personoplysninger vedrørende dette køb i fem år efter købet (som krævet i lovgivningen). Andre personoplysninger vedrørende dine bud eller transaktioner med os placeres i et beskyttet miljø med begrænset adgang i tre år (med mindre der er et legitimt behov for at opbevare oplysningerne længere).

Hvad angår personoplysninger vedrørende ejerskab, proveniens og/eller adkomst til kunstværker, opbevarer vi disse oplysninger på ubestemt tid, da vi har en legitim forretningsmæssig interesse i at bevare disse oplysninger. Kontakt os venligst, hvis du ønsker yderligere oplysninger.

Hvis du beder os ophøre med at sende dig markedsføringsmateriale, beholder vi dine kontaktoplysninger og begrænsede oplysninger, som er tilstrækkelige til at overholde din anmodning.

10 Dine rettigheder

Vi kan fra tid til anden sende dig meddelelser om vores servicer, som du har udtryk interesse for, eller som vi mener, kunne være af interesse for dig. Du kan fravælge at modtage dette markedsføringsmateriale og disse meddelelser til enhver tid ved at bruge det frameldingslink, der er indeholdt i alle meddelelser til dig, eller du kan kontakte os på privacy@bruun-rasmussen.dk

Du kan også fravælge at modtage direkte markedsføringsmateriale fra os.

Du har ret til at anmode om nærmere oplysninger om de behandlingsaktiviteter, vi udfører med dine personoplysninger ved at fremsende en anmodning om adgang til den registreredes egne data (DSAR). Hvis anmodningen er “åbenbart grundløs eller overdreven”, eller hvis der anmodes om yderligere eksemplarer, kan vi beregne os et rimeligt administrationshonorar. Hvis du ønsker at fremsætte en sådan anmodning, kan du kontakte os på privacy@bruun-rasmussen.dk


Du har også følgende rettigheder:

  • indsigtsret;
  • retten til berigtigelse af oplysninger, som er ukorrekte eller forældede;
  • retten til sletning af dine oplysninger (“retten til at blive glemt”);
  • retten til at begrænse den måde, vi behandler og bruger dine oplysninger på;
  • retten til at anmode om, at dine oplysninger tilstilles dig i et format, som er sikkert og egnet til genbrug (“retten til portabilitet”);
  • rettigheder i forbindelse med automatiske afgørelser og profilering, inklusive profilering til markedsføringsformål.

Disse rettigheder er underkastet visse sikkerhedsforanstaltninger og grænser eller undtagelser. For at udøve enhver af disse rettigheder bør du kontakte privacy@bruun-rasmussen.dk

Hvis du ikke er tilfreds med den måde, vi har behandlet eller forholdt os til dine oplysninger, har du ret til at klage til Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, om BRKs håndtering af dine personoplysninger. Klagen kan blandt andet indsendes via e-mail til dt@datatilsynet.dk eller pr. telefon til 3319 3200.

 

Glossar

Lovmæssige grunde til behandling

a.  Legitim interesse betyder en interesse for vores virksomhed eller en legitim interesse fra tredjemand, ved udførelsen og styringen af vores respektive forretninger, så vi kan levere den bedst mulige service/det bedst mulige produkt til dig og give dig den bedste og sikreste oplevelse. Vi sørger for, at vi overvejer og afbalancerer en eventuel indvirkning på dig (både positiv og negativ) samt dine rettigheder, før vi behandler dine personoplysninger ud fra vores legitime interesse. Vi bruger ikke dine personoplysninger til aktiviteter, hvor vores interesser tilsidesættes af grundlæggende rettigheder og frihedsrettigheder for dig, som kræver beskyttelse af personoplysninger, medmindre vi har dit samtykke, eller dette på anden måde er påkrævet eller tilladt ifølge lovgivningen.

b.  Udførelse af en kontrakt betyder behandling af dine oplysninger, hvor dette er nødvendigt for at udføre en kontrakt, du er en del af, eller for at tage de nødvendige skridt på din anmodning før en sådan kontrakt indgås.

c.  Overholdelse af en juridisk forpligtelse betyder behandling af dine personoplysninger, hvor dette er nødvendigt for at overholde en juridisk eller lovmæssig forpligtelse, som vi er underkastet.

d.  Samtykke betyder, at du har givet os specifikt samtykke til at behandle dine personoplysninger.

11 Særlige rettigheder for personer bosiddende i Californien

Du kan finde yderligere oplysninger om Californiens love om privatlivets fred i Afsnittet om privatlivets fred for personer, som er bosat i Californien.

Hvis du er bosat i Californien, kan du have særlige rettigheder. Dette afsnit beskriver CCPA-rettigheder, dvs. retten til privatlivets fred for forbrugere i Californien, og hvorledes du udøver disse rettigheder.

Du har ret til at anmode om afgivelse af visse oplysninger, som opbevares om dig inden for de kategorier af personoplysninger, vi har indsamlet eller afgivet om dig inden for de seneste tolv måneder. Når dine anmodning er verificeret, vil vi oplyse:

  • kategorierne af kilder til disse oplysninger;
  • det erhvervsmæssige formål med at indsamle dine personoplysninger;
  • hvis vi har afgivet dine personoplysninger i erhvervsmæssigt øjemed, skal vi identificere personoplysningerne i de kategorier, som hver kategori af modtager har modtaget;
  • de specifikke personoplysninger, vi har indsamlet om dig (også kaldet anmodning om dataportabilitet); samt
  • kategorierne af tredjemænd, som vi har delt personoplysninger med.
     

Du har ligeledes ret til at anmode om at få slettet visse personoplysninger (og beordre vores serviceudbydere til at slette oplysninger), vi har om dig. Bemærk venligst, at vi kan afslå anmodningen om sletning, hvis det er nødvendigt for os eller vores serviceudbyder(e) at bevare oplysningerne for at:

  • Færdiggøre den transaktion, vi har indsamlet personoplysningerne til, eller levere en vare eller en service, du har bedt om, eller foretage handlinger som med rimelighed må forventes inden for sammenhængen af vores løbende forretningsforbindelse med dig.
  • Opdage sikkerhedshændelser, beskytte mod ondsindet, vildledende, svigagtig eller ulovlig aktivitet, eller strafforfølge dem, der har ansvaret for sådanne aktiviteter.
  • Overholde Californiens lov om privatlivets fred ved elektronisk kommunikation, dvs. Electronic Communications Privacy Act (Cal. Straffelov § 1546 et. seq.).
  • Muliggøre anvendelser udelukkende til internt brug, som med rimelighed passer med kundens forventninger baseret på forholdet til os.
  • Overholde en juridisk forpligtelse.
  • Foretage anden intern og lovlig brug af disse oplysninger, som er kompatible med den sammenhæng, hvori du har givet os oplysningerne.


Vi vil tage alle rimelige skridt til at få bekræftet din identitet, før vi svarer på en anmodning. En sådan bekræftelse kan indeholde indsamling af personoplysninger, så som navn, adresse, e-mail -adresse og andre oplysninger, som gør det muligt for os at få bekræftet identiteten på den person, om hvem personoplysninger blev indsamlet.

Du har også ret til at udpege en bemyndiget person, som kan indsende visse anmodninger på dine vegne. For at vi kan få bekræftet denne bemyndigede person, skal du forsyne denne med en underskrevet, skriftlig tilladelse til at foretage sådanne anmodninger eller en fuldmagt. Vi kan også følge op over for dig or at få bekræftet din identitet, før vi behandlinger en anmodning fra en bemyndiget person.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger om dine lovmæssige rettigheder i henhold til californisk lovgivning, eller du ønsker at udøve enhver af disse rettigheder, bedes du kontakte os på privacy@bruun-rasmussen.dk

12 Supplerende oplysninger til kunder bosiddende i Californien

Denne supplerende meddelelse om privatlivets fred udgør et tillæg til ovenstående privatlivspolitik og gælder kun for personer bosiddende i Californien. Den gælder personoplysninger, vi indsamler om eller gennem vores servicer og ad anden vej (såsom oplysninger, der indsamles offline, personligt, over telefonen). Den gælder ikke for personoplysninger, vi indhenter hos vores medarbejdere eller jobsøgende.


Opsummering af de oplysninger, vi indsamler

Californisk lovgivning, inklusive californisk lov om privatlivets fred for forbrugere af 2018 og de tilhørende forordninger (“CCPA”), kræver at vi giver information om de kategorier af personoplysninger, vi har indsamlet om forbrugere i Californien, kategorierne af de kilder hvor oplysningerne blev indsamlet, de forretningsmæssige eller erhvervsmæssige formål (således som disse begreber er defineret i gældende lovgivning), til hvilke oplysningerne blev indsamlet, samt kategorierne af parter med hvem vi deler personoplysninger.


Californisk meddelelse om indsamling

Vi og vores serviceudbydere, har indsamlet nedenstående kategorier af oplysninger til følgende forretningsmæssige formål i de seneste 12 måneder (således som disse begreber er defineret i gældende lovgivning):

  • for at levere servicer (f.eks. bogholderi og vedligeholdelse, kundeservice, levering og kommunikation om servicer);
  • vores og vores serviceudbyderes driftsmæssige formål;
  • for at opdage, beskytte imod og strafforfølge sikkerhedshændelser og svigagtig eller ulovlig aktivitet;
  • for at opdage programfejl og rapportere fejl;
  • for at tilpasse indhold, som vi eller vores serviceudbydere viser på servicer;
  • for at forbedre vores eksisterende servicer og udvikle nye servicer (f.eks. ved at gennemføre undersøgelser for at udvikle nye produkter eller features);
  • til andre formål, som fremmer vores kommercielle eller økonomiske interesser, såsom at kommunikere med dig om relevante produkter og servicer, som er til rådighed for dig fra tredjemand; eller
  • andre anvendelser, som vi giver dig meddelelse om.

 

Eksempler på disse typer anvendelse er identificeret nedenfor og drøftes mere generelt i afsnittene hvordan vi indsamler data og hvordan vi bruger dine oplysninger ovenfor. Vi kan også anvende nedenstående kategorier af personoplysninger for at overholde gældende love og regler, og vi kan kombinere de oplysninger, vi indhenter (“aggregere”) eller fjerne oplysninger (“afidentificere”) for at begrænse eller forebygge identifikation af en bestemt bruger eller en bestemt enhed.

 

 

Kategorier af personoplysninger, vi kan indsamle

Kategorier af kilder Eksempler på brug Kategorier af tredjemænd, vi kan dele disse oplysninger med

Identifikatorer

Såsom navn, fakturerings- og forsendelsesadresse, e-mailadresse, fakturaoplysninger, eventuelle opgivne telefonnumre, så som hjemmetelefon eller mobiltelefon, sikkerheds-spørgsmål og password.

Dig, hvis du vælger at give os oplysninger.

Din brug af vores servicer/automatisk indsamlet fra dig.

Samarbejdspartnere.

Tredjemand (såsom serviceudbydere og andre brugere, som for eksempel kan henvise dig til at benytte den pågældende service).

Events, såsom konferencer.

Databaser i offentlige registre.

Levering af servicer, inklusive registrering og kundeservice.

Fastlægge og forbedre servicer.

Lette betaling. Personaliseret indhold og din oplevelse.

Til brug for vores markedsføring og tredjemands markedsføring. Opdagelse af programfejl og fejlrapportering.

Analyse og forbedring af servicer.

Sikkerhed, svig og lovmæssig overholdelse

Samarbejdspartnere.

Serviceudbydere.

Tredjemand vedrørende juridiske forespørgsler, hvis det kræves i henhold til loven, eller hvis vi i god tro mener, at dette med rimelighed er nødvendigt.

Tredjemand ved salg eller overførsler af vores forretningsaktiver

Kommercielle oplysninger

såsom registrering af dine købs- og transaktionsdata.

Dig, hvis du vælger at give os oplysninger.

Din brug af vores servicer/automatisk indsamlet fra dig.

Samarbejdspartnere.

Tredjemand (såsom serviceudbydere)

Levering af servicer, inklusive registrering og kundeservice.

Fastlægge og forbedre servicer.

Lette betaling. Personaliseret indhold og din oplevelse.

Til brug for vores markedsføring og tredjemands markedsføring. Opdagelse af programfejl og fejlrapportering.

Analyse og forbedring af servicer.

Sikkerhed, svig og lovmæssig overholdelse.

Samarbejdspartnere.

Serviceudbydere.

Tredjemand vedrørende juridiske forespørgsler, hvis det kræves i henhold til loven, eller hvis vi i god tro mener, at dette med rimelighed er nødvendigt.

Tredjemand ved salg eller overførsler af vores forretningsaktiver.

Finansielle oplysninger

såsom nummeret på kreditkort eller betalingskort, verifikations-nummer og udløbsdato, for at kunne behandle betalinger, samt oplysninger om dine transaktioner and køb hos os.

Dig, hvis du vælger at give os oplysninger.

Tredjemand (så som serviceudbydere og tredjemand, som bekræfter betalinger foretaget på dine vegne).

Samarbejdspartnere.

Levering af servicer.

Lette betaling.

Fastlægge og forbedre servicer.

Analyse og forbedring af servicer.

Sikkerhed, svig og lovmæssig overholdelse.

Samarbejdspartnere.

Serviceudbydere.

Andre personer eller virksomheder på din anmodning.

Tredjemand vedrørende juridiske forespørgsler, hvis det kræves i henhold til loven.

Tredjemand ved salg eller overførsler af vores forretningsaktiver.

Enheds-information og identifikatorer

så som IP-adresse; browsertype og sprog; operativsystem; platformstype; enhed-type; software og hardware attributter; samt unikke identifikatorer for enhed, annoncering og apps.

Dig (gennem din enhed).

Analyse-udbydere.

Levering af servicer, inklusive registrering og kundeservice.

Fastlægge og forbedre servicer.

Lette betaling. Personaliseret indhold og din oplevelse.

Til brug for vores markedsføring og tredjemands markedsføring. Opdagelse af programfejl og fejlrapportering.

Analyse og forbedring af servicer.

Sikkerhed, svig og lovmæssig overholdelse

Samarbejdspartnere.

Serviceudbydere.

Tredjemand vedrørende juridiske forespørgsler, hvis det kræves i henhold til loven eller hvis vi i god tro mener, at dette med rimelighed er nødvendigt.

Tredjemand ved salg eller overførsler af vores forretningsaktiver.

Internet-netværk og oplysninger om elektronisk aktivitet på din enhed

så som oplysninger om filer, du har downloadet, domænenavne, landingssider, browsingaktivitet, indhold der er set og klikket på, datoer og tidspunkt for adgang, sete sider, formularer du har udfyldt eller delvist udfyldt, uploads eller downloads, om du åbner en e-mail.

Dig (gennem deres  enhed).

Annonceudbydere.

Analyseudbydere.

Markedsførings-firmaer.

Vores samarbejdspartnere.

Levering af servicer, inklusive registrering og kundeservice.

Fastlægge og forbedre servicer.

Lette betaling. Personaliseret indhold og din oplevelse.

Til brug for vores markedsføring og tredjemands markedsføring. Opdagelse af programfejl og fejlrapportering.

Analyse og forbedring af servicer.

Sikkerhed, svig og lovmæssig overholdelse.

Samarbejdspartnere.

Serviceudbydere.

Tredjemand vedrørende juridiske forespørgsler, hvis det kræves i henhold til loven eller hvis vi i god tro mener, at dette med rimelighed er nødvendigt.

Tredjemand ved salg eller overførsler af vores forretningsaktiver.

Andre oplysninger

alle andre oplysninger, du vælger at give os direkte i forbindelse med din brug af vores servicer.
Dig, hvis du vælger at give os oplysninger.

Nødvendig af hensyn til vores legitime interesse (af sikkerhedshensyn, for at beskytte vores personale, vores kunder og andre besøgende, lokaler og det emne, der befinder sig i vores lokaler, så disse holdes trygge og sikre).

Serviceudbydere.

Samarbejdspartnere.

Tredjemand vedrørende juridiske forespørgsler, hvis det kræves i henhold til loven, eller hvis vi i god tro mener, at dette med rimelighed er nødvendigt.

Tredjemand ved salg eller overførsler af vores forretningsaktiver

 

 

Metrik

Californisk lovgivning kan kræve, at vi opstiller en metrik for det forløbne kalenderår angående forbrugerforespørgsler og svar, vi har givet. Hvis dette kræves i gældende lovgivning, vil vi opdatere dette afsnit, når CCPA har været i kraft i et kalenderår.


Angivelse af personoplysninger til forretningsmæssigt formål

Inden for de seneste tolv måneder har selskabet angivet følgende kategorier af personoplysninger til forretningsmæssigt formål:

  • Identifikatorer.
  • Kategorier for personoplysninger for californiske kundejournaler.
  • Kommerciel information.
  • Internet eller anden lignende netværksaktivitet.
  • Geolokationsdata.
  • Følgeslutninger på grundlag af personoplysninger.

Vi angiver dine personoplysninger til forretningsmæssigt formål til følgende kategorier af tredjemænd:

  • Serviceudbydere.


Ingen diskriminering

Vi vil ikke diskriminere over for dig, hvis du udøver nogle af dine rettigheder i henhold til CCPA. Medmindre dette tillades i CCPA, vil vi specifikt ikke:

  • Nægte dig varer eller servicer.
  • Tage en anden pris eller kurs for varer eller servicer, inklusive igennem at yde rabat eller andre fordele, eller pålægge et strafgebyr.
  • Yde dig et andet niveau af kvalitet af varer eller servicer.
  • Sige, at du kan få en anden pris eller kurs for varer eller servicer eller et andet niveau af kvalitet af varer eller servicer.

Imidlertid kan vi tilbyde dig visse finansielle incitamenter, som tillades ifølge CCPA, og som kan medføre en anden pris eller kurs eller et andet kvalitetsniveau. Et finansielt incitament, som tillades ifølge CCPA, og som vi tilbyder, vil med rimelighed relatere til værdien af dine personoplysninger og indeholde skriftlige vilkår, som beskriver programmets materielle aspekter. Deltagelse i et finansielt incitamentsprogram kræver, at du forud har givet samtykke; dette samtykke kan du til enhver tid tilbagekalde. Vi tilbyder ikke finansielle incitamentsprogrammer for nærværende.


California Shine the Light (Californiens oplysningskrav)

Californisk lov tillader brugere, som er bosiddende i Californien, at anmode om og gratis en gang om året at modtage en liste over tredjemænd, vi har afgivet dine ‘personoplysninger’ til (eventuelle, og kun som defineret i gældende californisk lovgivning) til deres direkte markedsføringsformål i det forløbne kalenderår, samt typen af personoplysninger, som er afgivet til tredjemand. Hvis du er bosiddende i Californien og ønsker at modtage disse oplysninger, bedes du indsende din anmodning i en e-mail til privacy@bruun-rasmussen.dk

13 Ændringer til denne privatlivspolitik

Denne privatlivspolitik kan ændres fra tid til anden. Såfremt vi foretager betydende ændringer, giver vi meddelelse om dette på vores hjemmeside, eller vi kontakter dig direkte med oplysningerne. Vi anbefaler, at du gennemlæser denne privatlivspolitik, hver gang du overvejer at give os personoplysninger.

Denne privatlivspolitik er senest opdateret i januar 2023.
 

Bruun Rasmussen Kunstauktioner
Version 6.23